(06-20) 383-9947   info@tavugyvitel.hu

- Mit jelent az online könyvelés?
- Miért jobb az online könyvelés a hagyományos könyvelésnél?
- Tulajdonképpen akkor ki könyvel?
- Az én cégemnél vannak kivételek, és különleges elbírálás alá eső tételek. Ezeket hogyan oldja meg az automatikus könyvelési program?
- Miért jó nekem, ha én/pénzügyi asszisztensem rögzíti a számlákat ? Eddig ezt is a könyvelőm csinálta.
- A bérszámfejtési tételeket is nekem kell rögzíteni?
- Miért fontos a cégvezetőnek, hogy számlái azonnal könyvelésre kerüljenek?
- Hogyan teszi a pénzügyek követését hatékonyabbá az online könyvelés alkalmazása?
- Mennyire biztonságos ez? Végül is máshol vannak az adataim.
- Az adóhatóság mit szól ehhez a megoldáshoz?
- Felelősséget vállalnak a könyvelésért, beszámolók helyességéért?
- Adataimat továbbvihetem, ha később meggondolom magam?
- Mi van ha megszűnik az internet kapcsolatom? Akkor nem tudok dolgozni?



Mit jelent az online könyvelés?


Hozzáférést biztosítunk Önnek vagy pénzügyi asszisztensének ahhoz a rendszerhez, amelyben mi is könyvelünk. Ez egy online, web alapú rendszer, így mindenki mindig ugyanazokat a számokat látja.
Ön vagy pénzügyi asszisztense aktívan részt vesz a folyamatban, de éppen csak olyan mértékig, amennyi szükséges ahhoz, hogy Ön jól ráláthasson arra, hogy mi folyik a cégében és tisztában legyen az alapösszefüggésekkel a számlái és a pénzügyi adatai között.
A számviteli és adózási kérdésekben mi vagyunk a szakértők, bátran fordulhat hozzánk kérdéseivel.
Az együttműködésben Ön feladata a számlák és bankkivonatok rögzítése (vagy importálása a rendszerbe) és tárolása, a Távügyvitel Kft.-re pedig minden más feladat, amelyek a következőek: ellenőrzés, bevallások, tanácsadás, bérszámfejtés, rendszer beállítások, karbantartás, fejlesztések.
A számlák könyvelése automatikusan történik a rendszerben az Ön által rögzített adatok alapján.



Miért jobb az online könyvelés a hagyományos könyvelésnél?


Az online könyvelést úgy alakítottuk ki, hogy mind az Ön mind a könyvelőiroda dolgozói számára a legeredményesebb és leghatékonyabb legyen. Hisszük, hogy ez a gyümölcsöző hosszú távú üzleti kapcsolat alapja.
Ön kényelmesen és nyugodtan vezetheti a cégét megbízható és naprakész adatok alapján, kiválthatja offline nyilvántartásait, biztos lehet benne, hogy fejlesztéseink révén a könyvelés terén is halad a korral, mi pedig elkerülve a tranzakaciós feladatok miatti túlterheltséget állandóan rendelkezésre állunk, ha tanácsra van szüksége.



Tulajdonképpen akkor ki könyvel?


A könyvelés automatikusan megy végbe a programban előre beállított szabályok alapján. Ez a számviteli törvény és az adózás rendjéről szóló törvény alapján beállított paraméterek mentén működik a jogszabályi megfelelőséget biztosítva.
Pl. a vevőszámláknál mindig lesz egy vevőtartozás és egy bevételi összeg könyvelve. Ez a szabályrendszer az együttműködésünk elején az Ön cégére lesz szabva, így minden szempontból illeszkedni fog a már kialakult vállalati struktúrájához.



Az én cégemnél vannak kivételek, és különleges elbírálás alá eső tételek. Ezeket hogyan oldja meg az automatikus könyvelési program?


Az automatikus könyvelés előre beállított szabályai képezik azt az alapot, amit az Ön cégére szabunk, amikor elkezdjük a közös munkát. Innentől kezdve az automata program tökéletesen könyveli majd tételeit. Ha új helyzet merülne fel a vállalkozása életében, akkor pedig készséggel állunk rendelkezésére, hogy kitaláljuk és beállítsuk az ehhez szükséges paramétereket.



Miért jó nekem, ha én/pénzügyi asszisztensem rögzíti a számlákat ? Eddig ezt is a könyvelőm csinálta.



Több okból is jól jár így:

  • Nem kell a számlákat fizikailag mozgatni, így nem kell félni attól, hogy elvesznek, nem kell azon vitázni, hogy kinél tűntek el és egy későbbi ellenőrzés során nem kell aggódni, hogy a könyvelője kellően vigyázott-e könyvelési anyagára
  • Időben vagy gyorsabb vagy ugyanannyi, amit arra szán, hogy elmagyarázza a számlákat, banki tételeket a könyvelőjének, mint amit azzal tölt, hogy egy korszerű programban bevezeti.
  • Ha érdekli cége teljesítménye, akkor eddig is nyilvántartotta számláit egy offline, pl. Excel, rendszerben, így legalább megszabadul attól az idegőrlő munkától, amikor egyeztetni próbálja saját nyilvántartását a könyveléshez.
  • Ráadásként megérti a vállalkozása mögött végbemenő pénzügyi és adófizetési összefüggések és folyamatok mikéntjét, így sokkal okosabb döntéseket hozhat a jövőben.



A bérszámfejtési tételeket is nekem kell rögzíteni?


A bérszámfejtéssel kapcsolatban Önnek semmi dolga, azt teljes mértékben az adatbeviteltől a kalkuláción át a bevallásokig a Távügyvitel Kft. Végzi Önnek.



Miért fontos a cégvezetőnek, hogy számlái azonnal könyvelésre kerüljenek?


Az online könyvelésre való áttérés nem pusztán könyvelőváltást jelent a cége számára, hiszen rengeteg lehetőséget ad arra is, hogy frissebb és pontosabb információk birtokában komolyabban átalakítsa üzletmenetét. A precíz és főképp a valós idejű könyvelés szolgáltathatja az egyetlen alapot arra, hogy egy vezető

  • pontos képet kapjon a cége pénzügyi helyzetéről,
  • időben beavatkozhasson ott, ahol szükséges
  • és megfelelően fel tudjon készülni a jövőre.
A valós idejű könyvelés azt jelenti, hogy vevő és szállító számlái hatását azonnal látni fogja és ezáltal kontroll alatt tarthatja a cégét, mivel pontos adatai lesznek:
  • kintlévőségeiről
  • tartozásairól
  • pénztár és banki állományáról
  • ÁFA egyenlegéről
  • nyereségéről avagy veszteségéről
Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson vagy egy saját alkalmazásban lévő könyvelőre van szüksége, aki csak az Ön cégével foglalkozik, vagy olyan automatikus megoldásra mint amit az online könyvelés segítségével a Távügyvitel Kft. ajánl Önnek.

Az online könyvelési rendszerünkben lehetőség van többféle számlarögzítési megoldásra.
  • Ha Ön a Számlázz.hu ügyfele és Profi díjcsomaggal rendelkezik, akkor akár érintés nélkül a számla kiállítását követő 10-15 percen belül könyvelésre is kerülhet a számla tartalma. Kérem olvasson tovább a linken, ha érdekli technikailag hogyan valósítható meg az összekapcsolódás:
    http://www.tavugyvitel.hu/szamlazzhu-tavugyvitel-adatatadas.html
  • Számlázz.hu ügyfélként bármilyen más díjcsomag esetén a manuális adatimport lehetőségével élhet. Ebben az esetben egy .csv kiterjesztésű adatállomány file kerül betöltésre a Távügyvitel online könyvelési rendszerébe pusztán egy gomb megnyomásával. Az egész folyamat nem igényel többet 15 percnél. Ha érdeklik a technikai részletek kérem olvasson tovább az alábbi linken:
    http://www.tavugyvitel.hu/blog/online-konyveles-esettanulmanyok/szamlak-betoltese-faraszto-adatrogzites-helyett.html
  • Bármelyik másik számlázó programból kiállított számla importálására is van lehetőség, hiszen minden számlázó program képes előállítani egy NAV XML nevű adatállomány file-t. Ennek betöltésére és kezelésre pedig alkalmassá tettük az online könyvelési rendszerünket, így gond nélkül importálódik ez a fajta tartalom is.
  • Kézi számlák esetén vagy ha valaki csak a saját kezében bízik, akkor a teljesen manuális rögzítést is lehet alkalmazni vagy a fentieket bármilyen kombinációban.



Hogyan teszi a pénzügyek követését hatékonyabbá az online könyvelés alkalmazása?


Egy gondos cégvezető a pénzügyi fenntarthatóságot nem a szerencsére bízza, hanem folyamatos ellenőrzéssel és beavatkozással teremti azt meg. Ha a könyvelés adatai nem állnak folyamatosan rendelkezésre, akkor a cégvezető kénytelen külső, ún. offline, nyilvántartást vezetni az eladásokról, a számlák kiegyenlítéséről, ezek ÁFA tartalmáról. Legtöbbször egy excel táblázat szolgál arra, hogy nyomon lehessen követni melyik számla mikor lett részben vagy teljesen kifizetve legyen szó akár vevői akár szállítói számlákról. Ezt az adatbázist időigényes naprakészen tartani, ráadásul amikor a könyvelő elvégzi a hivatalos könyvelést még az is lehet, hogy nem fog megegyezni a cégvezető kalkulációival és nyilvántartásaival. Ekkor az egyeztetések még több időt emésztenek fel.

A Távügyvitel Kft. szolgáltatása azért tökéletes a gondos cégvezető számára, mert ezek után nem lesz szüksége excel nyilvántartások vezetésére. Az online könyvelési rendszerünkben a berögzített számlák adatai mindig rendelkezésre állnak, ha ellenőrizni szeretné éppen hol tart az ÁFA egyenlege vagy hogy melyik vevő halmozott már fel nagyobb kintlévőséget, amelyet időszerű lenne behajtani.

Mivel a könyvelő, azaz mi, és a cégvezető, azaz Ön ugyanazt a rendszert használja, kizárt, hogy eltérés mutatkozzon a pénzügyi nyilvántartás adatbázisa és a könyvelés között. Soha többet nem fog a feje fájni emiatt.

Nem probléma ha hétvége van, vagy éppen nem veszi fel a könyvelő a telefont, mert elegendő ha megnyitja a weben bárhonnan és bármikor elérhető programunkat és máris tudna fogja a cége teljesítményét.

Komplexebb cégeknél ettől részletesebb pénzügyi elemzésekre is szükség lehet. Előfordulhat, hogy:

  • több telephely van
  • egyszerre több projekt fut
  • különböző üzletágakat kell vizsgálni
  • több tulajdonos saját büdzsével rendelkezik.
Ilyenkor nem csak a cég egészére érdemes figyelni a nyerességességet vagy költségmegoszlást, hanem lebontva a fent említett csoportokra. Ehhez azonban már kevés az az adat, amit egy főkönyvi kivonat meg tud mutatni. A bevételek és költségek megfelelő alábontásához szükség lehet projektek vagy költséghelyek megadására is. Pontosan ezért alakítottuk úgy ki az online könyvelési rendszerünket, hogy ezt gond nélkül alkalmazni lehessen azoknál a cégeknél, ahol ez felmerül igényként.

A költséghelyek/profit centerek könnyen kiválaszthatóak egy lenyíló menüből és hozzárendelhetőek mind a vevő számlákhoz mind a szállítói számlákhoz.



Ha minden árbevétel és költség fel van címkézve a megfelelő üzletághoz tartozó költséghely/profit center kóddal, akkor bármilyen pénzügyi jelentés lekérdezhető üzletáganként, mint például a cég eredménye:

Az online könyvelési rendszerünkben lévő és a fenti példában használt profit center/költséghely címkézés hatékonyan használható földrajzilag elkülönült cégrészek (pl. telephelyek) eredményességének követésére is. Természetesen előfordulhat, hogy egy számlán belül több üzletág költége is felmerül, ilyenkor érdemes a projekt alapú nyilvántartást megfontolni, amely lehetőséget ad a tételes címkézésre is. Projekt kódok használata ajánlott akkor is, ha egyszerre többféle kampányt vagy projektet visz egy cég.

Bármilyen árbevétel illetve költségszámla rögzítésekor a tételekhez hozzá kell rendelni a megfelelő projektet, amelyet a rendszer egy lenyíló ablakban felajánl. Pl. egy költségszámla rögzítésekor:

A Projekt jelentés lefuttatásával bármikor ellenőrizhető, hogy hogyan teljesít egy adott kampány vagy pályázat. A listában tételesen látható a bevételek és költségek alakulása:



Mennyire biztonságos ez? Végül is máshol vannak az adataim.


Szerverünket minden évben hitelesítjük és a hozzáférést a bankok által is használt, feltörhetetlen RSA titkosítással védjük. Az ügyfeleink rendszere többszörös jelszóval védett kapukon közelíthető csak meg.
Az adatokat minden pillanatban mentjük egy másik adathordozóra, és ezenfelül naponta egyszer globális és cégenkénti mentést is készítünk egy helyileg máshol található védett szerverre.
A fentieken felül a felhasználók is készíthetnek biztonsági másolatokat az adataikról, amelyet letölthetnek és saját gépükön tárolhatnak.



Az adóhatóság mit szól ehhez a megoldáshoz?


Cégünk 2009-ben átfogó ellenőrzésen esett át. Az ellenőrzés során bemutattuk rendszerünket, amely során mindent rendben találtak.



Felelősséget vállalnak a könyvelésért, beszámolók helyességéért?


Igen! Munkánkért felelősséget vállalunk és könyvelési biztosítással rendelkezünk.



Adataimat továbbvihetem, ha később meggondolom magam?


Igen, az adatok bármikor kimenthetőek SQL parancs illetve Excel formátumban.



Mi van ha megszűnik az internet kapcsolatom? Akkor nem tudok dolgozni?


A rendszerünk úgy van megoldva, hogy váratlan kapcsolatkiesés nem okoz adatvesztést.
Tapasztalatunk az, hogy manapság nagyon ritka a huzamosabb internetszünet, a szolgáltatók hamar kijavítják a hibákat. A tanácsunk az, hogy mindig legyen egy tartalék internet kapcsolódási mód, például mobilinternet.

Partnereink, akiket ismerhet

            

....és rajtuk kívül még 80+ kisebb-nagyobb kereskedő és szolgáltató cég





Csatlakozzon Facebook oldalunkhoz

Távügyvitel Kft.



Online könyvelés előnyei, könyvelési folyamatok automatizálása, lehetőségek itthon